Seznam lokalit: Jihočeský kraj

Lekce v tématické skupině Antisemitismus a holocaust (ICEJ, z. s.)

Holocaust a antisemitismus

Vzděláváním o antisemitismu a holocaustu proti soudobým předsudkům. Na příkladu holocaustu – konkrétní historické události – se žáci během konání vzdělávací aktivity interaktivní formou dozvědí o tom, jak strašlivé důsledky mělo uplatňování rasistické ideologie v praxi. Jsou vedeni k tomu, aby o tomto nebezpečí samostatně uvažovali a naučili se citlivosti na projevy předsudků, rasismu, antisemitismu, xenofobie a extremismu, které se žel vyskytují i v současné době. Vzdělávací aktivita programu primární prevence trvá dvě vyučovací hodiny spojené v jeden celek. (100 minut) Multimediální přednáška má přibližně tuto osnovu: definice holocaustu – šoa definice antisemitismu jako specifické formy rasismu interaktivní práce se skupinou na téma odlišnosti příběh židovského národa od starověku do začátku 20. století vysvětlení základů náboženské a rasové nesnášenlivosti historie holocaustu na základě příběhu pamětníka v historických souvislostech a s použitím autentických dobových dokumentů včetně originálních video dokumentů přesah do současnosti Přednáška je určena pro 8. a 9. třídy základních škol a pro všechny ročníky škol středních.

Moderní stát Izrael – inspirace pro mladou českou generaci

Během multimediální přednášky se studenti mohou interaktivní formou seznámit s často opomíjenými skutečnostmi, které ukazují současný Izrael jako zemi zajímavou pro cestování, obchod, vzdělávání i kulturní obohacení, a tím působí proti protižidovským a protiizraelským předsudkům. Žáci a učitelé jsou navíc motivováni k účasti v mezinárodní soutěži, a to ve výtvarné, literární a internetové disciplíně. Hlavní cenou je poznávací zájezd do Izraele za doprovodu vybraných pedagogů a průvodců v době letních prázdnin. Vzdělávací aktivita projektu CEMACH trvá dvě vyučovací hodiny spojené v jeden celek (cca 100 minut). Multimediální přednáška má přibližně tuto osnovu: geografické souvislosti, porovnání s českými reáliemi sousedé Izraele; obyvatelstvo v Izraeli (Židé, Arabové, menšiny, imigrace, role náboženství); boj s pouští jako výzva číslo jedna; inspirativní řešení problémů s nedostatkem vody; krátký video dokument dokreslující vítězné tažení Izraele v boji proti poušti; ekologické, ekonomické a sociální souvislosti; fauna a flóra; infrastruktura a její dynamický rozvoj; vzdělávací systém, IDF, zdravotnictví, ukázky mezinárodní spolupráce; projekt Better Place jako ukázka kultury inovací; Izrael – jediná funkční demokracie na Středním východě; Izrael – místo setkání minulosti s budoucností provázanost tradic Izraele s moderními technologiemi; inspirativní video shrnující zajímavosti Izraele; výzvy, diskuse Přednáška je určena pro všechny ročníky středních a vyšších odborných škol.

HILSNERIÁDA

Vzděláváním o antisemitismu proti soudobým předsudkům Na příkladu konkrétní historické události – tzv. Hilsneriády z konce 19. století – se žáci během konání vzdělávací aktivity dozvědí o tom, jaké neblahé důsledky vneslo po staletí trvající protižidovské pověrami opředené lidové myšlení do české společnosti. Lektor primární prevence používá pro diskusi se žáky sestřih filmu Zločin v Polné. Zločin v Polné je vzrušující drama jedné detektivní historie. V roce 1899 na Bílou sobotu byla na cestě mezi obcemi Věžničkou a městečkem Polnou nalezena mrtvá dívka, švadlenka Anežka Hrůzová. Bylo jí devatenáct let. Na hrdle měla řeznou ránu a nejspíš vykrvácela. Sexuálního násilí se vrah nedopustil. Místním lékařům se zdálo, že sražené krve na místě činu není dost, a na otázku, kde je „chybějící“ krev, se hned našla pohotová dopověď: Židé ji přidali o Velikonocích do macesů. K dispozici byl náhodou i potenciální vrah: přidrzlý a nepříliš chytrý mladík Leopold Hilsner, šnorer, tulák a žebrák…

ZÁKLADY JUDAISMU

Žáci se během dvou vyučovacích hodin seznámí se základy nejstaršího monoteistického náboženství – judaismu. Lektor primární prevence vysvětlí atraktivním způsobem tyto základní pojmy: praotcové – Abraham, Izák, Jákob počátky židovského národa – vstup do smlouvy šabat chrám/synagoga Dále lektor žáky seznámí se základy židovského života v těchto oblastech: učení stravování oblékání práce rodina spiritualita kalendář

Seznam hodnocení v tématické skupině Antisemitismus a holocaust (ICEJ, z. s.)

Ještě zde nejsou žádné recenze. Můžete být první, kdo pro lektora Mgr. Slunečková Monika nějakou napíše. Klikněte sem.