Věnuji se především programům ze série Duchovního dědictví, jejichž autorem je organizace KAM, z. s. Podrobnější popis těchto programů najdete na webu: duchovnidedictvi.cz

Mám 20 letou zkušenost s prací s mládeží a s dětmi v neziskovém sektoru. V minulosti jsem mimo jiné koordinoval volnočasové aktivity pro děti a mládež po celé ČR a byl jsem zodpovědný za vedení mezinárodních campů a konferencí. Aktuálně pracuji ve SCEAV, kde jsem vedoucím nového projektu Kompas v Ostravě-Porubě.

Web: http://kompasporuba.cz
Organizace: KAM, z.s.
Seznam lokalit: Moravskoslezský kraj

Lekce v tématické skupině Duchovní dědictví

Bible a člověk 21. století

Žáci se seznámí s obsahem Bible, zajímavostmi a odlišnostmi oproti jiným náboženským spisům. Povíme si o historii Bible jako takové, jazykových překladech, o vzniku Bible kralické a jejím významu pro českou zemi. Součástí programu je též práce s textem, ukázky Biblí v originálních jazycích i různých zajímavých překladech a opakovací kvíz. Na závěr si mohou žáci prohlédnout různá vydání, včetně výtisku pro nevidomé…

Hus, jak ho neznáte

Žáci se zábavnou formou seznámí s osobou Mistra Jana Husa, pomocí krásných obrázků a moderní prezentace (Prezi) se dozví nejdůležitější a možná i překvapivá fakta z Husova života, prostřednictvím diskusí či scének se žáci seznámí s jeho odkazem, hodnotami a přesahem až do dnešní doby. Celým programem nás budou jako červená nit provázet husí (Husovy) stopy.

Tajemství husích stop

Žáci se zábavnou formou seznámí s osobou Mistra Jana Husa, pomocí krásných obrázků a moderní prezentace (Prezi) se dozví nejdůležitější a možná i překvapivá fakta z Husova života, prostřednictvím diskusí či scének se žáci seznámí s jeho odkazem, hodnotami a přesahem až do dnešní doby. Celým programem nás budou jako červená nit provázet husí (Husovy) stopy, které si žáci na závěr také vyrobí.

Hus, jak ho neznáte (program pro střední školy)

Studenti porovnávají své představy o osobnosti Jana Husa se skutečností zjištěnou z dobových pramenů. Hlavním učebním materiálem je PPT prezentace doplněná komiksem, videoklipem a pracovním listem. V pracovním listu vybírají pro sedm modelových životních situací mladých lidí ty hodnoty z Husových dvanácti hodnot, na které se mohou postavit a situace tak zvládnout. Studenti volí "Miss Hodnotu" třídy i pracují ve skupinách s připravenými otázkami. Interaktivní program je připraven na dvě vyučovací hodiny. Autorem programu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ladislav Hanuš, Ph.D., Ing. Eliška Krmelová a David Loula. Program je dostupný z Metodického portálu RVP.CZ http://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=10463

Izrael - země vánočního příběhu

Děti jsou v úvodu motivovány k pátrání po původu vánočních svátků a pomocí powerpointové prezentace, komentáře a dialogu zapojeny do objevování historických informací spojených s narozením Ježíše z Nazareta. Učí se rozlišovat historické skutečnosti od skutečností, které vyjadřují křesťanské poselství Vánoc. Prostřednictvím fotografií mohou také nahlédnout do současné podoby míst, kde se biblický příběh narození Ježíše z Nazareta odehrál. Poselství Vánoc je v závěru posíleno přáním spolužákovi. Osnova hodiny: 1. Představení sebe a třídy 2. Vánoce – křesťanský svátek narození Ježíše z Nazareta 3. Co víme o narození Ježíše z Nazareta 4. Proč se slaví Vánoce? 5. Závěr

Proč máme být k sobě navzájem hodní?

Děti po úvodní motivaci tvoří pomocí brainstormingu soubor hesel, která se pro ně spojují s Vánoci, všímají si jejich různorodosti i protikladnosti. Pomocí řízené diskuze rozlišují, která z těchto hesel se týkají komerce, lidové a křesťanské tradice. Za pomoci pracovního listu si děti pojmenovávají, co je pro ně osobně o Vánocích nejdůležitější, co vyvolává atmosféru „Vánoc“, a prostřednictvím obrázku zachycujícího vánoční událost a krátkého výkladu si mají uvědomit souvislost křesťanské podstaty Vánoc s touhou po pokoji a štěstí, která je vlastní každému člověku. Osnova hodiny: 1. Představení sebe a třídy 2. Asociace na slovo Vánoce 3. Co je pro mě o Vánocích nejdůležitější? 4. Rozlišení komerce, lidové tradice a křesťanské tradice 5. Co je pro křesťany o Vánocích nejdůležitější 6. Moje „vánoce“ 7. Závěr

Staleté kořeny

"Státy se udržují těmi ideály, z nichž se zrodily." T. G. Masaryk Společnosti České studny a Křesťanská akademie mladých pro vás připravily nový vzdělávací program ke 100. výročí založení ČSR. České studny v roce 2015 zrealizovaly projekt Husovy stopy, který měl ve školách velký ohlas - podlahové samolepky Husových hodnot si objednalo přes 600 škol a mnohé využily i interaktivní dílnu „Tajemství husích stop“. V rámci série programů „Duchovní dědictví“ nabízíme nyní vzdělávací program Staleté kořeny pro základní školy. Obsahuje učivo o naší státnosti, dějinách a národních kořenech včetně odkazu nejvýznamnějších českých osobností. Cílem je posílit národní i osobní identitu a inspirovat žáky pozitivními vzory z dějin i současnosti. Program tak naplňuje požadavky RVP pro vlastivědu, občanskou výchovu a dějepis. Pro tento projekt jsme vyškolili lektory, kteří zajišťují preventivní a etické programy, a při této jedinečné příležitosti oslav kulatého výročí vzniku republiky se zapojili i do tohoto jednorázového programu v roce 2018. Pokud máte zájem o náš program a chtěli byste ho realizovat ve své škole, oslovte některého z našich lektorů a dohodněte s ním termín a podmínky pro realizaci programu. Program je interaktivní, vyškolení lektoři pracují s žáky v kruhu s cílem vyvolat diskusi nad uvedenými tématy.

Izrael - země velikonočního příběhu

Děti jsou v úvodu motivovány k pátrání po původu velikonočních svátků a pomocí powerpointové prezentace, komentáře a dialogu zapojeny do objevování historických informací spojených s ukřižováním Ježíše z Nazareta. Prostřednictvím fotografií mohou také nahlédnout do současné podoby míst, kde se biblický příběh ukřižování Ježíše z Nazareta odehrál. Mají také možnost nahlédnout do obsahu a historie slavení svatku velikonoc. Osnova hodiny: 1. Představení sebe a třídy 2. Události, kreré jsou obsahem slavení křesťanských Velikonoc 3. Slavení Velikonoc 4. Závěr

Seznam hodnocení v tématické skupině Duchovní dědictví

Ještě zde nejsou žádné recenze. Můžete být první, kdo pro lektora Kocyan Daniel DiS. nějakou napíše. Klikněte sem.