Věnuji se především programům série Duchovní dědictví v rámci organizace KAM, z. s. Jedná se o oblast témat, ve kterých nám generace před námi zanechaly své morální, etické a duchovní hodnoty.

Bližší popis programů najdete na webu duchovnidedictvi.cz.

Mám cca 20letou zkušenost s prací s mládeží v neziskové sféře. Absolvovala jsem několik kurzů pro lektory a mentory lektorů. Díky programům Duchovního dědictví si mohou mladí lidé uvědomit a utřídit základní životní hodnoty člověka, jako je úcta, láska, odpuštění, pravda, svoboda.

Organizace: KAM, z.s.
Seznam lokalit: Moravskoslezský kraj

Lekce - Seznam přednášek

Izrael - země velikonočního příběhu

Děti jsou v úvodu motivovány k pátrání po původu velikonočních svátků a pomocí powerpointové prezentace, komentáře a dialogu zapojeny do objevování historických informací spojených s ukřižováním Ježíše z Nazareta. Prostřednictvím fotografií mohou také nahlédnout do současné podoby míst, kde se biblický příběh ukřižování Ježíše z Nazareta odehrál. Mají také možnost nahlédnout do obsahu a historie slavení svatku velikonoc. Osnova hodiny: 1. Představení sebe a třídy 2. Události, kreré jsou obsahem slavení křesťanských Velikonoc 3. Slavení Velikonoc 4. Závěr

Velikonoční příběh a jeho poselství

Program je součástí série Poselství křesťanských Velikonoc - základní řada. Cíle: • žáci se mají metodou vyprávění s interaktivními prvky seznámit s dějem biblického příběhu o smrti a vzkříšení Ježíše z Nazareta • žáci mají na příkladu vycházejícího a zapadajícího slunce uslyšet o křesťanském poselství Velikonoc Vazby na kompetence: Kompetence k učení: • žák operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy Kompetence sociální a personální: • žák na základě ohleduplnosti a úcty při jednání s druhými lidmi přispívá k upevňování dobrých mezilidských vztahů a v případě potřeby poskytne pomoc nebo o ni požádá Kompetence občanské: • žák respektuje přesvědčení druhých lidí a váží si jejich vnitřních hodnot • žák respektuje, chrání a oceňuje naše tradice a kulturní i historické dědictví Vazba na oblast: • člověk a jeho svět • umění a kultura Vazba na průřezová témata: • osobnostní a sociální výchova Osnova hodiny: • 1. Na jaře se příroda probouzí • 2. Kde je světlo slunce, tam je život • 3. Je to, jako když zajde slunce • 4. Velikonoční příběh • 5. Neboj se, slunce zase vyjde

Je něco silnějšího než smrt?

Program je součástí série Poselství křesťanských Velikonoc - základní řada. Cíle: • žáci si mají uvědomit vlastní životní situace, ve kterých se setkávají s násilím a bezmocí, a spojit si je s podstatou Velikonoc Vazby na kompetence: Kompetence k učení: • žák operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy Kompetence sociální a personální: • žák na základě ohleduplnosti a úcty při jednání s druhými lidmi přispívá k upevňování dobrých mezilidských vztahů a v případě potřeby poskytne pomoc nebo o ni požádá Kompetence občanské: • žák respektuje přesvědčení druhých lidí a váží si jejich vnitřních hodnot • žák respektuje, chrání a oceňuje naše tradice a kulturní i historické dědictví Vazba na oblast: • člověk a jeho svět • umění a kultura Vazba na průřezová témata: • osobnostní a sociální výchova

Vánoční příběh a jeho poselství

Cíle: • žáci se mají seznámit s biblickým příběhem narození Ježíše z Nazareta a jeho poselstvím • žáci si mají uvědomit jeho aktuálnost i v dnešní době a na jeho základě upevnit vztahy mezi sebou Vazby na kompetence: Osnova hodiny: • 1. Představení • 2. Odkrývání tajemství • 3. Příběh narození Ježíše z Nazareta • 4. Vytváření obrazu hvězdy • 5. Závěr Kompetence k učení: • žák operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy Kompetence sociální a personální: • žák na základě ohleduplnosti a úcty při jednání s druhými lidmi přispívá k upevňování dobrých mezilidských vztahů a v případě potřeby poskytne pomoc nebo o ni požádá Kompetence občanské: • žák respektuje přesvědčení druhých lidí a váží si jejich vnitřních hodnot • žák respektuje, chrání a oceňuje naše tradice a kulturní i historické dědictví

JAK jako?

Materiál "J.A.K. jako?" zpracovává sedm klíčových oblastí lidského počínání, které Jan A. Komenský považoval za klíčové při nápravě "věcí lidských". Jednotlivá témata (např. rodina, média, podnikavost) jsou zpracována jako ucelený program pro setkání dorostu či mládeže. Program se skládá z tematických aktivit a her, aktivní diskuzí nad videem, studiem biblického textu a týdenních výzev. Materiál vznikl v rámci projektu Komenský 2020.