Ačkoli jsem vystudoval obor "Angličtina a němčina pro překladatelství a tlumočnictví", hned po konci studia jsem zakotvil v oblasti vzdělávání dětí a mládeže. Celkově již nyní s mládeží pracuji kolem 20 let, ať už jako učitel jazyků, spoluorganizátor různých mládežnických akcí nebo vedoucí mládežnických klubů.
Jelikož s rozvojem technologií a nástupem sociálních médií se dnešní mládež musí vyrovnávat s řadou nových nástrah a negativních jevů, roste současně potřeba mladé lidi o těchto nástrahách a nebezpečích kvalitně informovat, pomoct jim současná úskalí dospívání překonávat a vést je k držení se zdravých zásad a hodnot. Proto jsem vnímal potřebu působit na základních a středních školách jako lektor preventivních a etických programů, s touhou přispět svým dílem k tomu, že současná mládež bude umět nástrahám dnešní doby úspěšně čelit. Má motivace je o to silnější, že jsem svého času jednak sám dlouho bojoval s poruchami příjmu potravy, a zároveň nyní spolu s manželkou vychováváme 3 děti, takže se mne negativní jevy dnešní doby týkají o to víc osobně.

Organizace: KAM, z.s.
Seznam lokalit: Královéhradecký kraj, Pardubický kraj, Kraj Vysočina, Jihomoravský kraj, Olomoucký kraj, Zlínský kraj, Moravskoslezský kraj

Lekce v tématické skupině Duchovní dědictví

Jak zvládat těžkosti

Obtížné životní situace přicházejí, ať chceme nebo ne. Buď je na nás necháme dopadnout, nebo se je budeme učit zvládat, či je dokonce můžeme využít k něčemu dobrému. Rádi bychom společně s žáky v této lekci přicházeli, jak na to můžeme jít a co v tom pro nás může být užitečné. Inspirací nám k tomu bude životní příběh J. A. Komenského, který to v životě neměl také jednoduché. Lekce je připravena jednu vyučovací hodinu do online prostředí a samozřejmě i prezenčně, pokud budou školy otevřené. Výborně se hodí do předmětů prvouka/ přírodověda na prvním stupni (od 3. třídy) či výchova ke zdraví/občanská výuka na druhém stupni ZŠ či SŠ. Použít ji můžete také jako třídnickou hodinu. Jako bonus pak máme pro učitele k dispozici návaznou hodinu "Jak si udržet dobrou kondici" zaměřenou na zdravou životosprávu a psychohygienu, kterou s žáky mohou dále využít.