Interaktivní program Komenský – příběh lidskosti je vzdělávací program určený pro základní a střední školy, v němž se žáci seznámí zajímavou a moderní formou s životem a dílem J. A. Komenského. Na příkladu Komenského si studenti zformulují „timeline“ – časovou osu svého vlastního života a uvědomí si základní lidské potřeby a touhy. Seznámí se s největší touhou Komenského – touhou po nápravě lidstva.
Vyvrcholením programu je motivace studentů k zapojení se do skupinových Projektů proměny, díky čemuž dostanou příležitost inspirovat českou veřejnost k uskutečnění pozitivní změny ve svém okolí v sedmi konkrétních oblastech dle myšlenek J. A. Komenského. Navíc své projekty mohou přihlásit do celonárodní soutěže Měníme svět k lepšímu.
Program naplňuje požadavky RVP pro dějepis, občanskou výchovu a základy společenských věd.
Obvyklá cena za program je od 1200 Kč.
Citát Komenského: „Český národe… Odkazuji tobě za dědictví knihu Boží.“
Hlavní myšlenka: Jedním z důležitých kořenů evropské civilizace a naší každodenní kultury v běžném životě je Bible a její příběhy, které formovaly kulturu našich předků.
Tento program je „ochutnávkou“ Bible, resp. jednoho z jejích příběhů, který si studenti pomocí dramatizace zažijí a poté si promyslí, jak se příběh týká nás, lidí v 21. století.
Anotace: Interaktivní, dramatický a zážitkový program má rozsah dvě vyučovací hodiny. Žáci prožijí příběh ze Starého zákona o Davidovi a Batšebě, na kterém si uvědomí hloubku, komplexitu a příběhovou povahu Bible. Na závěr se zamyslí nad možným přínosem Bible pro dnešní společnost a pro osobní rozvoj jednotlivce v oblasti morálky a hledání smyslu života.
Program splňuje podmínky RVP - chrání a oceňuje naše tradice, kulturní i historické dědictví a zároveň respektuje přesvědčení druhých lidí a váží si jejich vnitřních hodnot.
V první hodině se žáci pomocí videa a dramatizace seznámí s životem Jana Amose Komenského
a jeho myšlenkami. Tato hodina může být využita i jako samostatná lekce, bez navazující druhé
hodiny.
V druhé hodině se žáci dozví o sedmi oblastech, o kterých byl Komenský přesvědčen, že je potřeba,
aby se napravily, aby se lidem dobře žilo. Poté je prostor k tomu, abyste se žáky naplánovali,
jak se pokusíte jako třída přispět k nápravě světa kolem sebe.