Lekce - Seznam přednášek

Vánoční příběh a jeho poselství

Děti jsou formou dialogu a jednoduché dramatizace uvedeny do vyprávění biblického příběhu o narození Ježíše z Nazareta, do kterého se zapojí vytvářením vlastní hvězdy nad Betlémem. Jedním z cílů programu je uvědomit si souvislost příběhu se současností a upevnit vzájemné vztahy dětí ve třídě. Osnova hodiny: 1. Představení 2. Odkrývání tajemství 3. Příběh narození Ježíše z Nazareta 4. Vytváření obrazu hvězdy 5. Závěr

Proč máme být k sobě navzájem hodní?

Děti po úvodní motivaci tvoří pomocí brainstormingu soubor hesel, která se pro ně spojují s Vánoci, všímají si jejich různorodosti i protikladnosti. Pomocí řízené diskuze rozlišují, která z těchto hesel se týkají komerce, lidové a křesťanské tradice. Za pomoci pracovního listu si děti pojmenovávají, co je pro ně osobně o Vánocích nejdůležitější, co vyvolává atmosféru „Vánoc“, a prostřednictvím obrázku zachycujícího vánoční událost a krátkého výkladu si mají uvědomit souvislost křesťanské podstaty Vánoc s touhou po pokoji a štěstí, která je vlastní každému člověku. Osnova hodiny: 1. Představení sebe a třídy 2. Asociace na slovo Vánoce 3. Co je pro mě o Vánocích nejdůležitější? 4. Rozlišení komerce, lidové tradice a křesťanské tradice 5. Co je pro křesťany o Vánocích nejdůležitější 6. Moje „vánoce“ 7. Závěr

Vánoční program - Neobyčejná noc

Jedná se o program na 1 vyučovací hodinu určený pro 1. stupeň, který kombinací příběhu, prezentace a koled hraných naživo má za cíl připomenout původní příběh Vánoc.

Komenského příběh lidskosti

Interaktivní program Komenský – příběh lidskosti je vzdělávací program určený pro základní a střední školy, v němž se žáci seznámí zajímavou a moderní formou s životem a dílem J. A. Komenského. Na příkladu Komenského si studenti zformulují „timeline“ – časovou osu svého vlastního života a uvědomí si základní lidské potřeby a touhy. Seznámí se s největší touhou Komenského – touhou po nápravě lidstva. Vyvrcholením programu je motivace studentů k zapojení se do skupinových Projektů proměny, díky čemuž dostanou příležitost inspirovat českou veřejnost k uskutečnění pozitivní změny ve svém okolí v sedmi konkrétních oblastech dle myšlenek J. A. Komenského. Navíc své projekty mohou přihlásit do celonárodní soutěže Měníme svět k lepšímu. Program naplňuje požadavky RVP pro dějepis, občanskou výchovu a základy společenských věd. Obvyklá cena za program je od 1200 Kč.

Vánoční příběh a jeho poselství

Cíle: • žáci se mají seznámit s biblickým příběhem narození Ježíše z Nazareta a jeho poselstvím • žáci si mají uvědomit jeho aktuálnost i v dnešní době a na jeho základě upevnit vztahy mezi sebou Vazby na kompetence: Osnova hodiny: • 1. Představení • 2. Odkrývání tajemství • 3. Příběh narození Ježíše z Nazareta • 4. Vytváření obrazu hvězdy • 5. Závěr Kompetence k učení: • žák operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy Kompetence sociální a personální: • žák na základě ohleduplnosti a úcty při jednání s druhými lidmi přispívá k upevňování dobrých mezilidských vztahů a v případě potřeby poskytne pomoc nebo o ni požádá Kompetence občanské: • žák respektuje přesvědčení druhých lidí a váží si jejich vnitřních hodnot • žák respektuje, chrání a oceňuje naše tradice a kulturní i historické dědictví

EU - Pět jazyků lásky

Rodina je jednou z nejcennějších hodnot lidského života. Projevování lásky je dovednost, které se lze naučit. Je užitečné si uvědomit, že jsme rozdílní a máme různé jazyky lásky. Naučit se užívat jazyky lásky jednotlivých členů rodiny může být cenným nástrojem pro vzájemné hlubší porozumění. Anotace Lekce vede žáky k zamyšlení nad významem rodiny pro jejich život. Pomocí samostatného uvažování a diskuze si žáci zařadí rodinu do svého osobního hodnotového žebříčku. Ve druhé části se děti seznámí s pomocí videa s principy pěti jazyků lásky, uvědomí si, že jednotliví členové rodiny jsou různí a že lásku vyjadřují i přijímají rozdílným způsobem. V závěru hodiny se budou moci rozhodnout pro experiment, při němž si vyzkouší pět jazyků lásky v praxi.

S Komenským měníme svět k lepšímu (projektový den)

Preventivně vzdělávací program s časovou dotací čtyř vyučovacích hodin Cílem je stmelit třídní kolektiv, poskytnout žákům společný zážitek a aktivizovat je ke konkrétní „dobré věci“ v jejich okolí, obci či komunitě. Bonusem je pak možnost přihlásit tyto Projekty proměny do celonárodní soutěže Měníme svět k lepšímu. V první části se žáci seznámí zajímavou a interaktivní formou s klíčovými životními etapami Jana Amose Komenského. Jeho osobní příběh a zejména jeho schopnost nevzdávat se v těžkých životních situacích je pro dnešní mladé lidi velmi inspirativní. Zahrají si labyrint a dozví se také o celoživotní touze Komenského po proměně lidstva k lepšímu, která není možná bez proměny jednotlivce. V druhé části jsou žáci v návaznosti na vizi Komenského prakticky vedeni k tomu, aby navrhli a následně sami zrealizovali svůj vlastní týmový nebo osobní Projekt proměny v některé z těchto oblastí: rodina, vzdělanost, vláda, víra, podnikavost, umění a média.