Působím na školách od roku 2005. Organizuji, zajišťuji a poskytuji přednáškovou a poradenskou činnost dětem a mládeži. Získal jsem si důvěru pedagogů pro dlouholetou spolupráci, o mé přednášky je velký zájem. Vedu interaktivním způsobem mladé posluchače ke vzájemné úctě, respektu, ohleduplnosti a k boji proti lhostejnosti. Poukazuji na jejich jedinečnost. Snažím se upozorňovat na zažité předsudky a stereotypy. Jsem ženatý a mám dvě děti.
Vzděláváním o antisemitismu a holocaustu proti soudobým předsudkům.
Na příkladu holocaustu – konkrétní historické události – se žáci během konání vzdělávací aktivity interaktivní formou dozvědí o tom, jak strašlivé důsledky mělo uplatňování rasistické ideologie v praxi. Jsou vedeni k tomu, aby o tomto nebezpečí samostatně uvažovali a naučili se citlivosti na projevy předsudků, rasismu, antisemitismu, xenofobie a extremismu, které se žel vyskytují i v současné době.
Vzdělávací aktivita programu primární prevence trvá dvě vyučovací hodiny spojené v jeden celek. (100 minut)
Multimediální přednáška má přibližně tuto osnovu:
definice holocaustu – šoa
definice antisemitismu jako specifické formy rasismu
interaktivní práce se skupinou na téma odlišnosti
příběh židovského národa od starověku do začátku 20. století
vysvětlení základů náboženské a rasové nesnášenlivosti
historie holocaustu na základě příběhu pamětníka v historických souvislostech a s použitím autentických dobových dokumentů včetně originálních video dokumentů
přesah do současnosti
Přednáška je určena pro 8. a 9. třídy základních škol a pro všechny ročníky škol středních.