Pracuji v organizaci Most - práce s mládeží ve věku 13 až 21 let. Realizujeme preventivní a osobnostně růstové besedy na školách + volnočasové aktivity mimo školu: pravidelné kluby každý pátek, pobytové chaty, výlety, sporty, poradenství atd.
Absolvovala jsem magisterské studium Sociální pedagogiky na UTB ve Zlíně, stáž pro pracovníky s mládeží na Křesťanské akademii mladých a řadu dalších kurzů. Mám mnohaletou praxi v práci s mládeží.
• Psychohra pro aktivizaci skupiny a její hodnocení
• Každý člověk má hodnotu – co to znamená v praxi
• Normální chování ve skupině versus šikana
• Formy projevů šikany
• Přednáška je interaktivní, poloformální
• Pozvání na aktivity budující správné morální hodnoty mladých lidí
• Beseda je neformální, interaktivní (sezení v kruhu, využití her, atd.)
• Zaměření na přemýšlení o sám sobě + spolužácích, rozvoj empatie, přemýšlení o vzorcích chování, které ve třídě fungují
• Pozvání žáků na následné aktivity mimo školu, které pomáhají k budování kvalitních
morálních hodnot
• Beseda je poloformální, interaktivní (projekce, anonymní otázky, kreativní vyjadřování názorů)
• Možnost bavit se o sexu a vztazích s úctou, nečerpat jen od spolužáků nebo z časopisů a internetu
• Motivace k zodpovědnosti ve věcech sexu a vztahů, každý vztah a každé milování přináší nějaké důsledky
• Rozdíly mezi muži a ženami, můžeme se vzájemně doplňovat
• Pozvání žáků na následné aktivity mimo školu, které pomáhají k budování kvalitních
morálních hodnot
• Stručná historie antisemitismu (zaměřená zejména na období války a koncentrační tábory)
• Vizuální ukázka fotografií, videoklip s komentářem pamětnice
• Skutečné příběhy lidí, které antisemitismus zasáhl
• Interaktivní zážitkové prvky, kde se zapojí samotní žáci
• Pozvání na aktivity budující správné morální hodnoty mladých lidí
• Poukázání na antisemitismus v dnešní době
• Definice kreativity
• Kreativita je věc každodenního života, nikoli jen umění
• Buďme kreativní, protože to obohacuje nás samotné i naše okolí
• Tvořivost lze uplatňovat ve vztazích, při studiu, v domácích pracích, koníčcích, oblékání, v umění… prostě všude
• Přednáška je interaktivní, poloformální, teorie je provázena praktickou ukázkou
• Pozvání na volnočasové aktivity tohoto typu
• Základní informace o temperamentu
• Test, který studentům pomůže určit jejich typ temperamentu
• Silné a slabé stránky jednotlivých typů a jejich využití v praktickém životě (ve výběru
zaměstnání, ve fungování v rodině…)
• Přednáška je interaktivní, použity jsou praktické příběhy
• Je čerpáno z mnoha zdrojů, především z knihy Osobnosti Plus – F. Littauerová
• Pozvání na aktivity pomáhající mladým lidem rozvíjet jejich osobnost
Témata: Přátelství či Teambuilding či Improvizovaná čajovna.
Možnost využití jako zpestření pro studenty při speciálních příležitostech (konec školního
roku, období Vánoc, den dětí, atd.)
• Programy probíhají přímo v klubovně Mostu ve Valašském Meziříčí
• Délka trvání - 1,5 h čistého času (tedy 2 vyučovací hodiny)
Program v klubovně Mostu zaměřený na přátelství, empatii, přemýšlení o druhých lidech, spolupráci třídy.
Program pro třídu v klubovně Mostu zaměřený na spolupráci, povzbuzování druhých, důvěru.
O sexu a vztazích s úctou, relevantní informace (ne z internetu či od spolužáků).
Motivace ke zodpovědnosti v sexu a vztazích. Velký prostor na anonymní otázky.
Jak se žije na Ukrajině. Přemýšlení o druhých lidech.
Motivace k vděčnosti za to, co máme.