Lektorka působí v rámci společnosti MAJÁK o.p.s. v Libereckém kraji. Realizuje programy primární prevence pro 1. stupeň základních škol.
V programu žáci pomocí karet s emocemi zhodnocují jejich vnímání se v třídním kolektivu. Dále jsou zařazeny aktivity pro spolupráci třídní skupiny a pro rozkrytí vztahů a vazeb mezi žáky. S žáky je následně otevřeno téma šikany (jaké jsou znaky, jak toto jednání řešit a jak tomu předejít), následuje práce s příběhy. V závěru programu žáci vyplňují nedokončené věty jako další nástroj mapování třídního kolektivu.
Obecný cíl: Vést žáky k porozumění pojmu šikana.
Specifické cíle: Posílit vzájemný respekt v kolektivu.
Rozvíjet spolupráci žáků.
Základní mapování vztahů v kolektivu.
V úvodu programu jsou žáci povzbuzeni k uvědomění si vlastní hodnoty. Další část je zaměřena na vzájemný respekt, pomocí obrázkových karet je probráno fungování a vztahy v třídním kolektivu. Dále je otevřeno téma šikany, žáci pracují s dramaticky ztvárněným příběhem. Poté probíhá společná aktivita pro rozvoj spolupráce a komunikace, ke konci programu je prostor pro pojmenování aktuálních problémů ve třídě (nikoli jejich řešení).
Obecný cíl: Vést žáky k porozumění pojmu šikana.
Specifické cíle: Podpora lidské originality – zdravého sebevědomí.
Umět sdělit nepříjemné chování druhých.
Posílit vzájemný respekt v kolektivu.